Infolinka - registrace k očkování

Pardubický kraj zprovozní od pondělí 18.1. krajskou infolinku s číslem 466 026 466. Tato krajská infolinka pomůže občanům s registrací k očkování a bude v provozu PO a ST 8 - 17 hodin, ÚT, ČT, PÁ 8 - 14 hodin.

Vytisknout E-mail

Průběh očkování v Pardubickém kraji

Ve středu 13.1.2021 proběhla v pořadí druhá telekonference s vedením Pardubického kraje, které se zúčastnili také zástupci Poličky. Jediným tématem byl další postup v očkování občanů v našem kraji. V tuto chvíli probíhá a dokončuje se očkování zdravotníků v nemocnicích. Očkování obyvatel z nejvíce rizikové skupiny 80+ a vybraných skupin zaměstnanců zdravotních a sociálních služeb by mělo v další fázi probíhat v tzv. očkovacích centrech. Tato centra umístěná ve vhodných prostorech (většinou v budovách ve vlastnictví kraje nebo města) by byla pro pokrytí celého kraje od 1. února zřízena pouze ve městech Pardubice, Chrudim, Ústí nad Orlicí, Svitavy a Litomyšl, tedy tam, kde jsou díky tamním nemocnicím zajištěny nezbytné personální a materiální kapacity.  Zároveň by po celém kraji docházelo k očkování klientů domovů pro seniory a obdobných zařízení přímo v těchto zařízeních mobilním týmem a tamním personálem.

V případě dostatečného počtu vakcín a zájemců se předběžně počítá se zřízením dalších očkovacích center v obcích s rozšířenou působností, tedy i Poličky, a to od 1. března. Zde by probíhalo očkování obyvatel 65+ a dalších vybraných skupin obyvatel podle klíče stanoveného Ministerstvem zdravotnictví. Polička v těchto dnech spolupracuje s krajským úřadem na vytipování vhodného místa, zajištění vybavení, administrativních pracovníků a celkové logistice celého projektu pro případ, že by byla tato očkovací centra podle představeného plánu v kraji zřízena.

Vše je závislé zejména na dostupnosti vakcín a fungování rezervačního systému, který by měl být představen v pátek 15. ledna (jeho nastavení a podobu neznáme). Zatím je potvrzeno to, že spolu se zprovozněním registračního systému na internetu stát i kraj počítá se zřízením informační telefonní linky pro pomoc zájemcům o registraci, a to zejména z řad nejstarších občanů – čísla telefonních linek a další podrobnější informace budeme okamžitě zveřejňovat na našem webu. Aktuální číslo bezplatné telefonní linky zřízené ministerstvem – 1221.

Vytisknout E-mail

Nabídka pracovního místa

DOMOV Bystré,o.p.s. hledá pracovníka na pozici uklízečka a pradlena. Místem výkonu práce je Dům s pečovatelskou službou Bystré. Náplní práce je úklid DPS a praní prádla zaměstnanců a klientů pečovatelské služby. Požadujeme minimálně základní vzdělání, schopnost obsluhy pomůcek k práci, spolehlivost a pečlivost. Nabízíme úvazek 0,625 (5hodin denně), stabilní pracovní kolektiv a možnost individuální úpravy pracovní doby. Nástup k 1.2.2021 nebo dle dohody. Kontakt: Marie Štouračová, vedoucí pečovatelské služby, tel.: 607 785 488

Vytisknout E-mail

Sportovec roku 2020

I když rok 2020 sportu a sportovním soutěžím příliš nepřál, vyhlašuje komise města Bystré pro rozvoj sportu a spolků anketu Sportovec roku 2020 v následujících kategoriích:

  1. Nejlepší individuální sportovec
  2. Nejlepší tým
  3. Trenér roku
  4. Nejlepší sportovec do 18 let

Anketa je určena pro registrované i neregistrované sportovce a jejím cílem je ocenit sportovní aktivitu bez ohledu na věk, sport či dosažený výsledek podle olympijského hesla: Není důležité zvítězit, ale zúčastnit se. Nominace v jednotlivých kategoriích předávejte předsedovi sportovní komise Vlastimilu Oravcovi (Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.) nebo zasílejte na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., případně písemně na adresu města. Uzávěrka nominací je 28. února 2021.

Vytisknout E-mail

Příprava prostor po dobu rekonstrukce zdravotního střediska

Rekonstrukce zdravotního střediska je jednou z největších investičních akcí města Bystré za poslední roky. Rozsahem a cenou je srovnatelná s rekonstrukcí Multifunkčního domu, zde ale nebylo nutné najít náhradní prostory pro uživatele, protože čp. 68 bylo v době rekonstrukce prázdné. Bez vstřícnosti Pardubického kraje a Domova na zámku by nebylo možné tuto rekonstrukci vůbec realizovat.

Od počátku bylo jasné, že dočasné přemístění zdravotního střediska do prostorů Domova na zámku bude náročné a přinese i nepohodlí a snížení komfortu, jak pro pacienty, tak i lékaře a další uživatele. Bohužel se nepodařilo naplnit původní záměr, aby všichni lékaři včetně lékárny působili v budově zámku. Z důvodu požadavků Státního ústavu pro kontrolu léčiv bylo nutné najít pro lékárnu jiné prostory. Připravena je pro ni budova bývalé knihovny na náměstí Na Podkově, která byla stavebně upravena dle požadavků Státního ústavu pro kontrolu léčiv a hygieny. Zde také po přestěhování zahájí provoz.

Také náhradní prostory v Domově na zámku musely být upraveny tak, aby splňovaly všechny požadavky hygieny i dalších úřadů. I když jde o provizorní prostory, musí být dodrženy všechny legislativou stanovené podmínky jak po stránce stavební, tak administrativní. Umístěny zde budou ordinace lékařů a také kadeřnictví paní Janků. Stěhování lékařů proběhne na konci ledna, aby od začátku února již ordinovali v náhradních prostorech.

Ordinace jsou umístěny v 1. patře pravého křídla zámku. Vstupovat se do nich bude bezbariérovým vchodem v horní části přes bývalou zimní zahradu. Přístupy budou označeny orientačními tabulkami. Vzhledem k dispozici areálu nebude možné parkovat přímo u vchodu, zde bude nutné zachovat prostor pro příjezd a odjezd sanitek a pacientů s omezenou schopností pohybu. Parkovat bude možné na odstavné ploše za hospodářskými budovami, případně na příjezdové komunikaci kolem hospodářských budov AGRO Vysočina. Nebude možné vjíždět do nádvoří zámku, ani před objekty Domova na zámku. Ve spoluprací s Pardubickým krajem jsme připraveni zřídit náhradní autobusovou zastávku na hrázi Panského rybníka, což je nejbližší místo dostupné veřejnou dopravou. Prosíme o maximální ohleduplnost, aby byla zachována průjezdnost danou lokalitou zejména pro složky Integrovaného záchranného systému.

Zejména v prvních dnech a týdnech bude třeba zvýšené tolerance, než si všichni na situaci zvykneme. Jsme připraveni vše průběžně vyhodnocovat a přijímat potřebná opatření. Informace budeme zveřejňovat na webových stránkách města i ve všech dalších informačních kanálech.

Vytisknout E-mail

Masopust

KK města Bystré oznamuje, že se letošní masopust z důvodu šíření koronavirové nákazy konat nebude.

Vytisknout E-mail

Individuální dotace pro rok 2021

Město Bystré oznamuje občanům a organizacím, že přijímá žádosti k poskytnutí „individuální dotace“ z rozpočtu města Bystré pro rok 2021. Jedná se o finanční podporu sportovních, kulturních, společenských, sociálních a spolkových aktivit včetně práce s mládeží. Žadatelem může být spolek, sportovní klub, nezisková organizace, obecně prospěšná organizace i občan.

O tuto dotaci lze žádat v průběhu celého roku do vyčerpání alokovaných finančních prostředků.

Žádosti o poskytnutí dotací jsou zveřejněny v elektronické podobě na webových stránkách www.bystre.cz, nebo v tištěné podobě v kanceláři sekretariátu města Bystré a v informačním centru.

V žádosti musí být jasně stanoven účel pro poskytnutí individuální dotace. Na přiznání individuální dotace není právní nárok. O poskytnutí individuální dotace bude rozhodovat Rada města Bystré, v částce nad 50.000 Kč Zastupitelstvo města Bystré. Žádosti doručené do 31.3.2021, budou posuzovány na nejbližším zasedání rady, nebo zastupitelstva města, další po doručení v průběhu letošního roku.

Vytisknout E-mail